Waarom lockerkasten een must-have zijn voor je kantoor

In alle bedrijfssectoren zijn ontwikkelingen te herkennen. In de bouw bijvoorbeeld wordt steeds meer geautomatiseerd. En ook wordt er steeds meer in de fabriek al gemaakt en ter plekken op de bouw gemonteerd. Waar het eerder nog op de bouw zelf gemaakt moest worden.

In de sector logistiek zien we steeds meer gebeuren met barcodes en scanners. Denk maar aan de koerier die uw pakketje van bol.com komt bezorgen. Alles wordt op de scanner ingevoerd. De koerier zit nog niet in de auto of u hebt al een e-mail dat het pakketje bij u is bezorgt.

Op kantoor zien we ook ontwikkelingen. Hier denk je niet zo snel aan. Het beeld is dat op kantoor niets veranderd. Men heeft een bureau, een bureaustoel en een lockerkast. Toch verschuiven op kantoor ook de nodige aspecten.

Veranderingen op kantoor
Twintig jaar geleden had elke kantoormedewerker zijn eigen kantoor, of in elk geval zijn eigen bureau als werkplek. De laatste jaren zien we dat beeld veranderen. Steeds meer kantoren richten het geheel zo in dat de medewerkers daar kunnen werken waar ze op dat moment nodig zijn. Of anders gezegd, ze kunnen werken op de plek waar hij of zij op dat moment moet zijn. De flexplekken deden hun intrede. Werknemers kunnen op meerdere, zo niet alle, computers inloggen en zodoende overal op kantoor werken.

Dit is voor veel werknemers wellicht prettig. Je hebt dan ook eens een andere plek. Maar het heeft ook een keerzijde. Als je een vaste werkplek hebt met een eigen bureau en wellicht eigen kast, dan kun je hier ook persoonlijke spullen kwijt. Op het moment dat een kantoor over gaat op flexplekken, kun je jouw eigen spullen eigenlijk niet meer op het bureau laten liggen. Dat ervaren veel werknemers toch wel als vervelend.

Daar is een oplossing voor. Je kunt als werkgever dit ‘probleem’ oplossen door het plaatsen van lockerkasten van www.offictopper.com . Deze kasten zijn afsluitbaar. Je kunt dan lockerkasten toewijzen aan je medewerkers. Iedereen zijn eigen kast die hij persoonlijk kan afsluiten met zijn eigen code.
Bijkomend voordeel is dat de totale kantoorruimte opgeruimd blijft. Er slingeren bij het gebruik van lockerkasten geen zaken los rond op de bureaus of in open kasten. Het geeft het kantoor een strakker aanzien en komt professioneler over.

Daarbij zijn er wellicht ook de nodige dossiers en mappen die niet voor ieders ogen bestemd zijn. De wat meer bedrijfsgevoelige informatie. Deze kun je dan achter slot en grendel opslaan zodat niet Jan en alleman er bij kan. Een win win situatie.